BOOZT FUND: SHOP TOMMY HILFIGER NYE MUST-HAVES

JEG HAR IKKE FORTALT DET HER TIL JER…

missgig-mac-2MISSGUIDED LACE UP DRESS (OG I BEIGE HER) (Stretchy! Min er i str. 8 + 25% rabat med koden NEWYOU)


Hey Beauties! Jeg havde håbet på, at dette en dag kunne blive en realitet. Jeg har ikke haft lyst til at skrive detaljeret om det før nu, da jeg faktisk var lidt nervøs for at jinxe det, for hvad nu hvis jeg skrev det og så ville det hele vende tilbage igen. Så jeg har givet det god tid! The thing is… at jeg tror, at jeg er sluppet af med min angst. Jeg kan huske de utålelige perioder, hvor jeg næsten ikke kunne fungere og frustrationen over, om jeg nogensinde slipper helt af med følelsen af, at jeg er ved at blive skør. Følelsen af at miste kontrollen. For nye læsere, så har jeg belyst dette emne flere gange her på bloggen, hvis I søger på ‘angst’ og jeg har set utallige videoer om emnet på YouTube og læst massevis af artikler de sidste år, hvilket har hjulpet mig rigtig meget. Jeg tror, at det er forskelligt mht. hvilke øvelser der hjælper på panikanfaldene eller tankegangen, men det største skridt for mig var helt sikkert, da jeg skridt for skridt tegnede på et stykke papir, hvorfor det er, at jeg får dem og hvordan de startede og begyndte at grave dybt og analysere. Jeg har rigtig god erfaring med selvanalyse og har gjort det før, da jeg havde depression, men ellers så vil jeg klart anbefale en psykolog til det. Jeg havde 100% søgt psykolog/psykoterapeut by now, hvis mine anfald havde fortsat som før. De begyndte at trappe ned for ca. 4-5 måneder siden og de sidste 3 måneder har jeg ikke oplevet noget. I starten kunne jeg stadig få en følelse af uro i kroppen, som mindede om starten på et anfald. Det får jeg heller ikke mere – jeg får sommetider en almindelig nervøsitet. Eks. da jeg fløj sidst var der en del turbulens og jeg er bange for at flyve i forvejen, så der blev jeg nervøs og lettere bange, for det er altså normalt, når man er bange for at flyve. Det var dog ikke en angst, hvor jeg nærmest blev svimmel og troede at NU DØR JEG, ligesom med panikanfald, så jeg kunne forholde mig rolig alligevel, hvor jeg absolut ikke kunne det før i tiden. Jeg har også rolige aftener, hvor jeg ikke skal rende ud på terassen og gispe efter luft eller låse mig inde på badeværelset for lige at få styr på min hjerne. Jeg har gjort brug af diverse øvelser undervejs, der virkede på mig, men jeg har ikke en mirakelløsning, som jeg kan give videre desværre, og jeg tror vitterligt at den bedste løsning er, at søge hjælp i form af terapi eller lignende.

Jeg ved jo godt, at jeg stressede ENORMT, da vi boede på Vesterbro, og har man tendens til angst i forvejen, så er det en frygtelig kombi, og især angst, stress og søvnmangel – det var vejen til en masse panikanfald! Jeg er stoppet med at arbejde om natten, hvilket jeg gjorde en del før og sørger for at få 7 timers søvn i hvert fald. Morten hjælper mig en del mere nu, hvor vi er flyttet, for jeg tror, at han kunne se, at jeg var ved at gå ned med stress. Så de her ting, oveni at jeg fik sat ting i bokse i mit hoved, har været løsningen for mig. De videoer og artikler + livestreams, som jeg fandt (det var nærmest psykologtimer online) var desværre på russisk, så jeg kan ikke engang linke til det. Dog tror jeg, at der er en del på YouTube, hvor man kan få forklaring på hvad der foregår med én, så man har lidt forståelse for det, inden man tager til psykolog. Men hvis det ødelægger jeres hverdag, så lad være med at vente… jeres liv kan blive så meget bedre, så snart man får hjælp. Der er mange der har skrevet til mig ang. angst i de her seneste år, og især efter vi lavede programmet om angst for Kanal4, så jeg ved at der er MANGE af jer derude. Der er intet at skamme sig over, for det er simpelthen vores krævende hverdag der gør det og nogle af os er måske mere sensitive – det er også okay. Men det vigtigste er, at genfinde overskuddet, for jeg ved hvor tærende angst kan være og man bliver simpelthen helt drænet for energi af den. Jeg ønsker det bedste for jer, og ville lige dele dette, for måske at give lidt håb til jer om, at tingene godt kan falde på plads igen, selv efter at det har været lidt uoverskueligt at miste kontrollen til angst, som jeg selv gjorde i 5-6 år. Det er en befrielse.

xoxo

   

6 kommentarer

  • Ej hvor er det dejligt at høre! Selvom at jeg ikke lige selv har oplevet angstanfald før ved man jo aldrig om det rammer og så er det livsbekræftende at vide at det godt kan behandles ❤️

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Cecilie

    Jeg troede først det var et indlæg om du var gravid – oh well.. 😅
    Men hold da op – jeg er virkelig glad på dine vegne alligevel! Jeg har selv været nede med stress, hvilket var en helt ubeskrivelig periode.. Det er, undskyld sproget, pisse hårdt at kæmpe sig tilbage igen, men med de rette omgivelser og hjælp, skal det nok ske igen – selvom vejen føles uendelig lang.
    Jeg håber dine panikanfald aldrig vender tilbage, da både dig og din lille familie fortjener det aller bedste ❤️

    Masser af kærlighed i din retning🌸
    – Cecilie

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Du er SÅ sej <3 !

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Isabella

    Sikke en inspiration du er Irina! har så meget lyst til at give min egen angst baghjul nu!

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Irina the Diva

      Jamen tak Isabella. Jeg tænker måske, at det bare kan hjælpe noget, at høre at vi er en del der går igennem det samme faktisk. Jeg håber at du kan få ro og slippe af med den. Eller DET VED jeg, at man kan. Det tager bare tid, så jeg håber at du finder den rette løsning for dig <3 Good luck

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

BOOZT FUND: SHOP TOMMY HILFIGER NYE MUST-HAVES