SHAVING IT OFF: HAIR OR NO HAIR…?!

MINE MÅLTIDER…?!

IMG_9015

Godmorgen hunniez?.

Der er så mange ting, I skriver og spørger mig angående, at jeg nogle gange kommer lidt væk fra det. Det her er nok et emne jeg ikke har snakket om længe. Først og fremmest føler jeg mig tvunget til at skrive, at jeg ikke er ernæringsekspert og ikke en fanatisk fitness-model, inden jeg får kommentarer fra kloge hoveder. Det her er blot en lille personlig update mht. hvad der fungerer for mig lige nu. Håber I synes det er hyggeligt, med sådan et lille morgenindlæg…

Min tankegang generelt prøver jeg at indstille sådan, at jeg aldrig er på kur og uden tvivl, havde jeg været strengere ved mig selv, hvis jeg stadig dyrkede sport på højt niveau. Dette er ikke tilfældet længere, derfor kan jeg tillade mig selv at være mere afslappet. Jeg tager i perioder kosttilskud, men ikke hele tiden og går engang imellem i Fitness center.

1. Jeg siger aldrig NEJ til noget, hvis jeg har meget lyst til det. Min hjerne har brug for at vide, at jeg må spise aaalt, hvad jeg har lyst til, så simpelt er det. Det fungerer sådan, at hvis jeg har lyst til chips, så tager jeg nogle? men ALDRIG hele posen! For hvis jeg får lyst til nogle igen om nogle dage, så kan jeg tage lidt igen – sådan undgår jeg i hvert fald at få de der ædeflip, hvor man bare ikke kan holde igen og spiser alt hvad man ser, for hjernen ved automatisk, at har man lyst til det så kan man altid få. Jeg håber, at det her giver mening for jer, og IGEN, det er hvad der fungerer for mig!

2. Intet sodavand. Jeg ender jo på diskoteker til tider og har indtaget en masse sukkerholdigt stads, så i hverdagene køber jeg ikke sodavand, men i stedet danskvand eller vitaminvand engang imellem. Ellers drikker jeg en masse te i løbet af dagen og max 1-2 kopper kaffe.

3. Ikke for vægttabet, men for helbredet. Hvis man kan mærke at man får uren hud, føler sig træt, etc. så kan det have noget med kosten at gøre – der prøver jeg også at tænke sådan, at jeg ikke skal være sund for at tabe mig, men for at få mit helbred i balance igen. Hvad er godt at spise for mig for at få vitaminer nok osv. og det er jo som regel kun de sunde ting. Så i nogle dage måske holder man sig væk fra alt det ulækre.

4. Hvidt brød eller rugbrød. Det som er sværest for mig er, at holde mig væk fra er hvidt brød, det smager sååå godt. Men nu har jeg fundet ud af at det gør intet godt for mig, så i hverdagene er det kun rugbrød, så gemmer man den slags til man er på ferier eller ude at spise hvor de har noget lækkert. Dvs. man må stadig, men kun nogle gange.

5. Kylling til snack. Jeg er den største snackgris, og nu er jeg begyndt på at lave lidt ekstra mad end man kan spise, så jeg kan gemme det, det gælder især kylling. Og hvis jeg bliver lidt sulten tager jeg lidt kylling i stedet for chokolade, chips osv, for der skal ikke meget til for at man bliver mæt igen. Det er måske lidt mærkeligt, men det virker.

6. Morgenmad er det største måltid. Sådan er det i hvert fald hos mig, jeg laver æg på forskellige måder (ikke hver dag, men tit) og bacon eller pølser, nogle gange endda kylling. Jeg spiser en brunch faktisk, for jeg venter lige til kl. er 10.00 eller 11.00. Og ved siden af har jeg rugbrød og peberfrugter eller en tomat/agurk salat. Måske noget Philadelphia ost og frugt, som kiwi eller jordbær. Jeg plejer at køre på det måltid ret længe og spise lidt snacks/rugbrødsmadder inden aftensmad, kommer an på hvad jeg har af ærinder og hvor jeg er. Og til selve aftensmaden kan jeg sagtens finde på at lave alt muligt med sovs, meeeen jeg gør sådan at min portion er altid det halve af Mortens. For jeg ved også at jeg bliver hurtigt mæt. Skal faktisk ud at lave dagens første måltid nu, så ciao?.

ANDRE LIGNENDE INDLÆG: MINE 10 SLANKETIPS

   

Skriv en kommentar

  • Fedt indlæg!
    Jeg er vild med at du er så afslappet omkring det med vægt og mad,
    bare gør som du har lyst til, og er glad for din krop.
    (som for resten også er utroligt flot)
    Jeg synes det er SÅ sejt!
    http://www.BeautyByEbay.blogspot.dk

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Louise

    Ej, hvor er det dejligt at læse! Sej tilgang at have til mad. Jeg synes, at det er en rigtig sund måde at gøre det på, for sundhed handler også om at være glad, det er det allervigtigste faktisk 🙂 Hvis det der gør en glad er kage, så skal man da også spise kage altså.
    Tak for det indlæg!

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Ida

    Er helt vild med din indstilling til mad! Du har en rigtig sund tilgang til mad, og er slet ikke så fanatisk som mange andre bloggere. Meget inspirarende!

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • irinathediva

      Tak for det søde, det er jo forskelligt… synes det er okay at nogle træner meget eller træner op til noget! Og har man lyst til at være strengere mht. sin diæt er det jo også fint, det her er jo blot hvad der fungerer for mig og måske også kan for andre 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

SHAVING IT OFF: HAIR OR NO HAIR…?!